Der Artikel von McGowan J, Sampson M.: Systematic reviews need systematic searchers. J Med Libr Assoc. 2005 Jan;93(1):74-80 beschreibt recht kompakt den Aufwand und die zu berücksichtigenden Kostenpunkte für die Dienste von Medizinbibliothekaren bei der Erstellung systematischer Übersichtsarbeiten. Einige subjektiv ausgewählte Sätze daraus, die Marketing-strategisch verwertbar sein könnten:
„Their expertise is not free, and financial compensation should be factored into project planning and budgeting.“
„The authors know of no studies reporting average time spent on the various parts of the review.“
„Regardless of whether or not the review is funded, it does require the time of a librarian, which directly translates into costs. In estimating the total number of hours required of the librarian, all aspects of the librarian’s involvement must be accounted for.“
„In fact, the librarian’s contribution is central…. Librarians approached by systematic reviewers for involvement in a review project should not be shy to negotiate authorship up front.“
„But research is expensive. It is unrealistic to expect that librarians can build the evidence base of the profession in their free moments.“
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