Das Augustheft mit diesem Nutzerzitat der Woche:
. . . the most immediate way we work together [with the library] is that every year we get a list of journals to cut.
- What Users Want: A View from the Lab Bench Der interviewte Forscher meint etwas blauäugig, dass Bibliothek und Verleger can probably get a bit holier-than-thou and that doesn’t help. I think for the end user at least, the library and the publisher have managed to keep things
going at a good clip and that’s what we care about. So eine Unkenntnis der zugrundeliegenden Probleme des Publikationswesens kann den Elsevier-Interviewer nur freuen: Very pragmatic words of wisdom for all of us. - Why Customers Must Come First It was already known, however, that the goal of excellent customer service and the reality of Elsevier’s customer service record were quite some way apart. Ach ja? Selbsterkenntnis ist der erste Weg zur Besserung… Customer research included focus groups, in-depth interviews and market surveys, boosted in spring 2005 by more than 1,000 telephone interviews with librarians worldwide. Ja, die hatten mich auch mal angerufen, waren aber nicht hartnäckig genug :-). Der Artikel beschreibt relativ ungeschminkt, wie die Bibliothekare Elsevier in diesen 1.000 Telefoninterviews die Meinung geigten. Ein neues „Library Customer Service Program“ soll Abhilfe schaffen. Na, mal schau’n.
- In Full Moon: Reference Madness Continues lädt Tony McSeán zum Schmunzeln ein über die Skurrilität mancher Auskunftsfragen. Recommended!
Vormerken für nächste Abstimmung: Welcher Verlag hat den besten Kundenservice?